Saturday, July 11, 2009

Hari Bersejarah


Saya merasakan hari ini satu sejarah. Sekurang-kurang di dalam lingkungan keluarga BKK. Lebih khusus di dalam keluarga Tn Hj Abd Wahab dan Hjh Hasnah. Iyalah, dalam beberapa tahun berapakah kebarangkalian kita akan dijemput ke 'double wedding'. Tidaklah sampai mustahil tapi bak kata P. Ramlee ..'kaddang kaddang'. Mungkin kerana itu juga lah Keluarga besar BKK hari ini tak lepaskan peluang meramaikan dewan D'Klana di Kelana Jaya. Setengah nya dari pagi lagi. Sampai lah ke penghujung majlis masih ramai 'melepak' di sekitar dewan sambil 'chatting' dengan keluarga yang lama tak bertemu. Ada sepupu sepupu dan saudara mara yang dah bertahun tak berjumpa.

Majlis gemilang berlangsung lancar. Rombongan pengantin dari Rembau dan Setiawan datang tepat pada waktunya. Langsung diarak ke dalam dewan untuk majlis makan sambil disaksikan oleh kaum keluarga dan para tetamu.








Hj Hamdan, Hj Ghazali, Hj Salleh dan Sdr Mazlan bersama keluarga masing masing sanggup datang dari jauh, dari kampung untuk meraikan pasangan Syukri & Ain dan Shahir & Aishah. Jadi, Syukri dan Shahir jangan lupa menjejak tapak pak pak sedara dari kampung tu. Tu tak di kira lagi sedara sedara yang lain. Di bawah ini sebahagian gambar gambar sanak saudara yang hadir.


[Pn Maimunah dan En Harun]

[Sdr Shamsul, Mikail , Shafini dan Pn Zulaikha]

[Sdr Fauzi, Sdr Saufi dan Isteri dan Pn Hafizah]

[Sdr Hafiz, sdr Johari, Jazlee dan Tn Hj

[Sdr Mazlan sekeluarga]

[Mak Ngah bertanya khabar pada Zulkarnain yang baru pulang dari Cairo]

[sdr Darwis dan Keluarga]

[Sdr Daniel, Pn Suhana dan Jerelyn]

[Tn Hj Yusof dan anak anak lelakinya]

[Dilla, Pn Rusiah, Fikah dan Hani]

[Pn Hjh Rohaya, Pn Zakiah dan Pn Hjh Rohani]
[Pn Hjh Kamariah, En Karim, Noraini dan Nabawi]

[Amar, Pn Rozila, Pn Halyani dan Pn Sarimah]

[Pn Hjh Rohani, Pn Rozila, Pn Halyani Pn Norzaihan]

[Pn Julia dan Pn Hjh Rohani]

[Pengantin dan Pn Halyani]

[Ilyas, Iffah dan Hazrat]

[flanked by the younger members of the family]

[Sdr Hafiz, Sdr Azhar dan Sdr Sabri]


[Pn Hjh Asmah dan Pn Hjh Leha]

[Ilyas & Haziq]

[Ibu dan Bapa Pengantin hanya dapat menjamah makanan sesudah pukul 4]

[Kegembiraan jelas diwajah walau kepenatan tetap terbayang]

Sehingga Julai ini BKK telah melalui 3 perkahwinan. Tetapi jangan anggap sudah berakhir. Tahun ini sudah menjadi tahun perkahwinan bagi BKK. Masih ada satu lagi perkahwinan akan berlangsung Disember ini. Bersedialah. Siap kan cuti. Jangan buat perancangan bercuti ke mana-mana lagi. Siapa, di mana dan bila tarikh sebenarnya. Tunggu saja pengumuman nya nanti. Selalu selalu lah singgah ke laman bkk untuk berita terkini.

1 comment:

UN said...

tahniah... satu persembahan yang menarik. Tahniah semua..!! Semuga semakin erat ikatan kekeluargaan anak cucu hj.Kamarudin dan Hjh.Kalsom. Juga akan terus menyambung silaturrahaim dengan seluruh keturunan hj. sidek dan hj. Ajat.